Rondje regio Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu Rondje regio Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu

Rondje regio Darwin

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 Juni 2014 | Australië, Darwin

Op het moment van schrijven lijkt het alsof we terug gaan in de tijd, op het vliegveld van Darwin een verslagje schrijven in afwachting van de vlucht naar Cairns met een internet snelheid van 512kb of minder en veelal niet heel stabiel, maar we klagen niet hoor......

Afgelopen week voor ons doen een vrij relaxte week gehad met relatief weinig aktie en sensatie, op een enkel moment na dan, maar daarover later meer. Vorige week zondag en maandag zijn we in Darwin geweest, 2 heerlijke dagen helemaal niets gedaan bij een slordige 30 graden. Op zondag de wekelijkse Mindil Beach Sunset market bezocht, te vergelijken met Boulevard of Broken Dreams in Den Bosch, qua sfeer en entourage dan. Vanaf een uur of 4 in de middag worden er langs de kuststrook diverse kraampjes opgebouwd waar je eten, drinken of souvenirs kunt kopen, dit alles wordt opgeleukt met lokale artiesten die het aanwezige publiek willen vermaken. Wij waren getuige van een Bob Marley cover band, Australische Tapdans voorstelling en een echte vuurshow door een circus artiest /hippie, dit in een mengeling van locals en toeristen. Maandag lekker aan het water gelegen met een boekkie, chillen!

Vervolgens zijn we doorgereisd naar de Point Stuart Wilderness Lodge in het gelijknamige plaatsje, nabij Mary River NP. Het was de planning om van hieruit het befaamde Kakadu NP te gaan ontdekken, echter lag dit park op 1,5 uur rijden van onze lodge, voor aussies een schijntje maar wij hadden geen zin om dagelijks op en neer naar Meppel te rijden , we hielden het dus maar bij 1 dagje, te weinig om een goed beeld te krijgen waar dit park zijn faam aan heeft verdiend. De Mary River cruise en Sunset drive door het stroomgebied van de Mary River waren echter wel de moeite waard, diverse croccies van een meter of 4 gespot, veilig vanaf de boot. Op de laatste dag hadden we besloten om de Jimmy creek walk te gaan doen. Deze tocht van slechts 30 minuten op onze eigen logde stond omschreven als makkelijk te doen, dus ontspannen gingen we na het ontbijt ter been, dit zou niet lang duren......

Na een minuutje of 5 rustig wandelen sloeg bij de auteur de paniek genadeloos toe toen hij nietsvermoedend op een voorbijkronkelende slang stapte, welk type het was en of deze giftig of niet was, we zullen het nooit weten, de eerstvolgende 100 meter werden in een officieus wereldrecord afgelegd. Om van de schrik te bekomen nam Sas het initiatief om voorop te gaan lopen, nog niet beseffend dat zij ook nog op de proef gesteld ging worden door de grillen van de Australische Bush.
Het loopje kabbelde voort totdat Saskia het geniale idee kreeg om de Australische variant van koekhappen te doen, echter hing er geen peperkoek op ooghoogte maar een "spinneke" met een diameter van een paar centimeter en pootjes als sateprikkers. Het wereldrecord rugzakwerpen werd met zeker 10 meter verpulverd en de "andreline" zat bij sas net onder de wenkbrauwen, snel naar de lodge voor een bakkie koffie en de rest van de dag niets !

Van de schrik bekomen zijn we zaterdag naar Litchfield NP gereden en dit was werkelijk waar wederom genieten, een heerlijk huisje met veranda en BBQ op een mooie campsite, inclusief de geluiden vanuit de Bush die erbij horen als de zon onder is gegaan. Gisteren het park op ons gemakje verkend en de oeh's,aah's en wauw's waren weer niet aan te slepen, de ene waterval nog prachtiger dan de andere, allemaal eindigend in natuurlijke bassins,meertjes waar je verkoeling kunt zoeken voor de zinderende zon. Vandaag op de terugreis naar het vliegveld nog even Magnetic Termites Hills bekeken, een veld vol termietenheuvels van 5 meter hoog, indrukwekkend. En daarna naar het Territory Wildlife Park nabij Darwin, een prachtig park waar meer dan 100 Australische inheemse plant en diersoorten in hun natuurlijke omgeving te bewonderen zijn, ook hier slangen en spinnen, achter glas !

Zometeen vliegen we dus naar Cairns voor alweer onze laatste 3 weken (!), de tijd vliegt te snel vinden wij. Foto's voegen we later nog even toe, als de internetverbinding wat meer bandbreedte heeft.

Oh ja, tot slot , er gaan hier ernstige geruchten dat er massaal aan matchfixing wordt gedaan op het wk, want :
Italië - Costa Rica 0-1
Argentinië - Iran 1-0
USA - Portugal 2-2
Brazilië - Mexico 0-0 ????

Het gerucht gaat dat Australië met 3-1 van Spanje gaat winnen en Chili en Nederland een 3-3 gelijkspel zijn overeengekomen, anyway, mijn wk pool kan de prullenbak in.

Later Guys

• 23 Juni 2014 - 11:14

Wichert:

Beste Dennis en Saskia,
    Klinkt allemaal fantastisch wat jullie zien en doen! Wij gaan volgend jaar ongeveer dezelfde highlights in Australië zien, daar weet Dennis alles van... Ben dus heel benieuwd naar jullie tips&tricks. Ga zo door!
    Enjoy! Groetjes, Wichert

• 23 Juni 2014 - 12:49

Thea Dekkers:

hallo Dennis en Saskia,
    ik sluit me aan bij bovenstaande reactie, wat gaaf, wat een avontuur zeg wat jullie allemaal zien, doen en meemaken echt wauw!!!!
    Heel veel moois nog toegewenst voor de resterende 3 wekken.
    Groet Thea

• 23 Juni 2014 - 13:33

Ma:

Nou nou... Wat gaaf allemaal, een genot om te lezen en zie die spurt en gezichten helemaal voor me na de ontmoeting met de slang en de spin, moet er hartelijk om lachen, gelukkig beide met de schrik vrij gekomen. Op naar het volgende avontuur. Veel plezier nog !!

Dikke kus ma

• 23 Juni 2014 - 22:37

Marly En Mandy:

Sassieeeee en dennissssss
    Wij lachen ons krom! Goed verhaal over de spinnekesssss en slangetjes hahaha
    Heel veel plezier nog de laatste 3 weken! De katjes maken het goed!
    XXX

• 24 Juni 2014 - 10:58

Nicole En Wesley:

Hee Dennis en Sas!

Wat een verhalen zeg haha! Echt super! De foto's zijn ook echt heel mooi!

Maar het gerucht dat Nederland gelijk speelt tegen Chili is dan toch niet helemaal waar want jawel ze hebben gisteren gewonnen met 2-0! Op naar de volgende ronde ;-)!

Jullie nog heel veel plezier met de volgende trip! We houden jullie in de gaten :-)!!

Groetjes,

Wesley & Nicole

• 25 Juni 2014 - 09:11

Mariëlle:

Hi Guys,

Wat een avontuur! Ik zie het al helemaal voor me met die slang en spinnen haha! Mooie foto's weer. Geniet nog lekker van, het is zo weer om... Liefs en dikke kus van ons

• 25 Juni 2014 - 18:51

Dyane:

Hallo, wat heerlijk om jullie verslag weer te lezen.
    Lekker ff verstand op nul en en genieten van de verhalen (op de spinnen en slangen na).
    Nog veel reisplezier en heerlijk genieten.

Tot gauw.... Dikke kus