Imazing Way Outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu Imazing Way Outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu

Imazing Way Outback

Blijf op de hoogte en volg Saskia

15 Juni 2014 | Australië, Darwin

Wauw, wauw, wauw ! Alle clichés kunnen uit de kast gehaald worden als het gaat over de Bush Camp toer welke we de afgelopen 5 dagen hebben gemaakt!

Op dinsdagmorgen 05.45 uur stond de 4WD Truck paraat om ons op te halen in Alice Springs voor een avantuurtje Bush Campen, degene die de auteur een beetje kennen weten als geen ander dat dit zijn favoriete tijdsbesteding is, vooral op vakantie ......
Al snel zou blijken dat we in de persoon van Ralph een werkelijk uitmuntende gids toegewezen hadden gekregen, onze eerste gedachte was dat Sinterklaas 11 maanden per jaar in Alice Springs en omstreken verblijft ipv in Spanje, maar over de gids later meer.

Een klein half uurtje later was iedereen aan boord voor de trip naar Uluru, waar de befaamde Aboriginals Monoliet Ayers Rock gingen bezoeken, je weet wel die rots die op iedere reisgids van Down Under staat. Wij dachten dat is eventjes rijden, klopt ook, zo'n 450 kilometer ten westen van Alice Springs, wat inhoudt dat je na het eerste tankstation op 80 km van Alice, vervolgens tot Yalara ( uitvalsbasis Ayers Rock) geen dorp meer tegenkomt !!!

Voor de dont knows onder de lezers een kleine toelichting wat Bush campen inhoudt :
In de meest afgelegen gebieden een camping bezoeken of creëeren om daar onder de strak zwarte sterrenhemel inclusief prachtige (volle) maan in een comfortabele swag met slaapzak, deken en 2 lagen kleding te overnachten, om iedere ochtend om 05.30 uur gewekt te worden(!) en nee hier ga ik geen gewoonte van maken (marck!). Oh ja, en het eten wordt bereid op het kampvuur! Om met de woorden van onze gids Ralph te spreken , geen 5 sterren ervaring, maar dagelijks minimaal 100.000, tja hier is geen woord van gelogen. Gelukkig hadden we alleen de laatste nacht geen stromend water en toilet ter beschikking, er werd vakkundig naar het moment suprème toegewerkt.

Al met al waren de afgelopen dagen een aaneenschakeling van hoogtepunten : de wereldberoemde monoliet Ayers Rock ( het symbool van de aboriginals), het minder bekende maar minstens zo mooie Kata Tjuta, de adembenemende hike door Kings Canyon, alsof je op de maan bent en niet te vergeten de diverse adembenemende "Gorges" in de West Mc Donnell Ranges en niet te vergeten de huilende Dingo's rondom ons kamp tijdens de laatste nacht.

Als gezegd iets meer over onze gids, met het uiterlijk van Sinterklaas in de flower power tijd, dachten wij in eerste instantie misschien heel even :" wat moeten wij met zo'n ouwe" . Al snel bleek dat we ons geen betere guide hadden kunnen wensen. Opgegroeid in de echte outback van Australië en met de ervaring van jarenlang geïsoleerd leven in de diverse desserts die Australië rijk is wist Ralph ons iedere minuut van de dag te boeien met zijn verhalen vol passie over de natuur en aboriginal cultuur, koppel dit aan zijn heerlijk gevoel voor humor en succes is gegarandeerd.

Voor ons was deze tocht een van de hoogtepunten tot nu toe en wij hebben mogen ervaren wat geïsoleerd leven in de woestijn in kan houden en dan waren de omstandigheden nu nog goed, graadje of 18, maar in echte tijden van hitte een ware survival voor de locals. Op de weg terug naar Alice Springs en hevig verlangend naar een lekkere warme douche ontvingen we in de bus de eerste signalen dat Oranje met 5-1 gewonnen zou hebben van Spanje!? WTF, nee, kan niet waar zijn, we worden gepiepeld, maar het bleek realiteit. De Hollandse clan bouwde even een klein feestje in de bus, met een troostend gebaar naar de aussies die net van Chili hadden verloren.

Terug in het hotel snel even de samenvatting op YouTube bekijken en het radioverslag van good old Jack van Gelder terugluisteren , Kippenvel en een prachtige afsluiting van een prachtige week!

Op moment van schrijven zijn we in Darwin waar we de 2e helft van onze reis aan zullen vangen, de komende tijd kan de korte broek uit de koffer en zullen we ons in meer tropische oorden op gaan houden, daarover later meer.

Come on Holland !

• 15 Juni 2014 - 14:42

Vero:

Leuk om jullie verhalen zo te lezen! Lekker genieten nog!!!

• 16 Juni 2014 - 10:16

Marco:

Wauw.....wat een mooie ervaringen weer. Geweldig om te lezen en als visueel ingestelde mens weer een ervaring rijker. Dennis vroeg uit zijn bed......moet niet gekker worden.
    Inderdaad Spanje meesterlijk verslagen en more to come.

Enjoy en tot lees
    Marco

• 16 Juni 2014 - 20:45

Nicole Kivits:

WAUW, dat zal een hele ervaring geweest zijn deze week.
    x de kivitsjes

• 23 Juni 2014 - 11:19

Wichert:

Guys, dit staat ook op ons verlanglijstje, met welke touroperator hebben jullie deze bush camp geboekt?
    Groetjes, Wichert