Als hangjeugd in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu Als hangjeugd in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu

Als hangjeugd in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Afgelopen zondag kwamen we na een stief uurke vliegen aan op Melbourne AirPort om vervolgens met de taxi naar ons hotel gebracht te worden. De rit in de taxi duurde bijna net zo lang en de prijs waarschijnlijk net zo duur als de hele vlucht, maar dit terzijde.

Toen ze met het inchecken naar mijn naam vroegen heb ik heel even overwogen te antwoorden met : " My name is Mel, Mel Bourne" ....... Enfin, na het inchecken door naar onze studio, een prima kamertje met alle nodige gemakken, koffer in de hoek en hopla op verkenning !

Over de 1e middag/avond kunnen we kort zijn, klein beetje gewandeld door St. Kilda ( buitenwijk aan het strand), op het terras geploft en op het gemak 2 corona's weggetikt, hierna snelle hap inclusief liter sangria bij een zuid Amerikaans restaurantje, waar ik tevens mijn Spaans op heb kunnen halen bij de venezuelaanse Emile Ratelband , om vervolgens rond een uur of 8 , mss half 9 teut in slaap te vallen.

Maandagochtend om 5.30 uur allebei klaarwakker en zo fris als een Australisch hoentje , rustig ontbeten en met de tram naar de binnenstad. In 1 dag de gebruikelijke halve marathon afgelegd en de belangrijkste bezienswaardigheden met meer dan gemiddelde interesse mogen aanschouwen. We noemen Flinders street met prachtige oude stationshal, Eureka Skydeck (uitzicht over de stad vanaf 300 mtr), Chinatown en de State Library of Victoria. Mocht je trouwens ooit in Melbourne zijn, vergeet vooral niet om de grote gebouwen IN te gaan, werkelijk overal hebben ze hier Shopping Malls welke 2-3 x groter zijn dan de V&D of Bijenkorf met foodcourts waar de Korte Putstraat een puntje aan kan zuigen. Einde middag waren wij de etnische minderheid in een Vietnamees restaurant, maar het eten was er niet minder om. Ook nu weer rond een uur of 9, mss een kwartiertje eerder als een blok in de luim gevallen........ Enfin!

Over vandaag zouden we kort kunnen zijn, want eigenlijk hebben we nix bijzonders gedaan, alhoewel.......
Met de tram naar het centrum, de lokale markt met prullaria bezocht om vervolgens de hele middag op een bankske bij de stadsbibliotheek, net zoals vroeger, een beetje hangjeugd uit te hangen. Verbazingwekkend hoe snel de tijd voorbij kan gaan met niets meer en niets minder dan mensen aan gapen en met commentaar te begeleiden! Naast een keur aan markante figuren is ons vooral de mode in Australië duidelijk geworden, voor de liefhebber een aantal gespotte trends :
- een hardloopbroek met T shirt, kan mag en moet;
- sneakers en of trimschoenen aan naar je werk, geen probleem, mits ze een fluoriserende kleur hebben;
- neusbel , tattoo's , baarden en zelfs snorren zijn weer helemaal in.

Kortom , we hebben ons kostelijk vermaakt met niets doen. Morgen komt aan het city hoppen voorlopig een eind en gaan we verder met de auto. De komende 2 weken zullen we via een aantal pittoreske plaatsjes langs de Great Ocean Road richting Adelaide reizen, daarover later meer.

Wij genieten ook van jullie reacties, dus keep om going !

Houdoe war

• 27 Mei 2014 - 11:32

Karin:

Leuk om te lezen dat jullie het zo geweldig naar je zin hebben. Kijk maar wel uit dat jullie niet als alcoholisten weer thuis komen. Jullie doen niet onder voor de zeer geoefende Aussies want die kunnen ook een aardig pintje wegdrinken. Enjoy mates!

• 27 Mei 2014 - 11:56

Adrie Neervoort:

Prachtige korte verhalen, al lezend krijgen wij een mooi beeld van jullie reis. Ga vooral hiermee door en doe voorzichtig maar geniet vooral van jullie prachtige reis.

Adrie en Gertie

• 27 Mei 2014 - 22:51

Cin:

Hey aussies!

Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin! Kan ook niet anders in dat schitterende australie. Leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en zo een beetje mee te mogen genieten van al het leuks, ook al is het gewoon lekker n middagje op n bankje mensen kijken.
    Jullie weten toch wel dat je daar geen duizenden km's voor hoeft te reien? ;-)

Geniet lekker van jullie welverdiende superreis, wij bikkelen hier gewoon door in een door n wolkbreuk getroffen nederland!

Liefs, cin

• 28 Mei 2014 - 16:54

Linda:

Ik ben blij dat jullie even zijn gaan zitten..... Jeetje wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Jullie hebben nog tijd genoeg hè.

• 03 Juni 2014 - 17:37

Jurgen:

Ik zou zeggen lekker down under blijven hange

groeten

Jurgen

• 09 Juni 2014 - 15:24

Nicole:

Indrukwekkend allemaal.
    en ik ga er van uit dat er heel wat kilometers af gelegd worden,
    te voet en met allerlei vervoersmiddelen.
    Top!
    Geniet er van.