Sydney, een 1e indruk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu Sydney, een 1e indruk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Saskia Spierings - WaarBenJij.nu

Sydney, een 1e indruk

Blijf op de hoogte en volg Saskia

22 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hello Fellows,

Gistermorgen (wo 21 mei) was het dan zover, aankomst in Sydney! Om iets voor half 9 "local time" zetten we onze eerste stappen down under. Bijna waren we live te zien op de Australische TV bij "Border Security" , echter besloot de douane beambte ons de andere rij in te sturen, we zagen er waarschijnlijk niet goed genoeg (meer) uit om op film te zetten. De beagle snuffelde een keer aan onze koffers en haalde zijn neus op, we mochten door !

Eenmaal ingecheckt in ons pittoreske hotelletje in China town, eerst even een powernapje doen. Na 2,5 uurtjes slapen werden we eerst geconfronteerd met de 1e tekenen van een Jet Lag, wakker worden wilde niet vlotten. Op het voor ons zo kenbare karakter lukte het echter om de stad in te wandelen. We kozen ervoor om de haven te bezoeken waar ook The Opera House is gevestigd en hebben daar lekker genoten van het nazomerweer, wat een graad of 25 betekent, lekkerrrrrrr ! De dag afgesloten met een hapje in Chinatown, weer lekkerrrrrr, kwam de man met de Australische hamer genadeloos voorbij, om 20 uur gingen de lampjes letterlijk uit.

Vanochtend het 2e signaal van een Jet Lag, om 0600 uur klaarwakker, doet hij anders nooit !
Maar omdat we er toch waren, hebben we op advies van een aussie gewandeld naar een barretje voor een heerlijk ontbijtje.
Crisis kennen ze hier niet of buitenshuis ontbijten is a way of living , want de tent zat tot de nok toe vol.
@eve Stevens, gat in de markt voor a dutch coffee house !?

De rest van de dag hebben we geoefend voor de 80 van de Langstraat, ofwel Sydney verkennen........ Te voet.

Alle clichés zijn waar , of je nu koffie drinkt op een terras bij THE Opera House, relaxed gaat chillen in Het grootste stads Park met zijn prachtige botanische tuinen en uitzicht over de Baai of de dag afsluit met een 3 uur durende wandeling over "The Sydney Harbour Bridge" , waar je op 143 meter hoogte een weergaloos uitzicht hebt over de stad en de baaien, Sydney is in alle opzichten een fascinerende metropool! Neem daarbij de natuurlijk gastvrijheid en laid back mentaliteit van de locals en je begrijpt direct waarom je hier meteen in de relax modus staat!

Het beloven nog een paar mooie dagen hier te worden, morgen start het festival Vivid Sydney 2014, waarbij de gebouwen in de stad met speciale lichteffecten belicht worden, een soort Boulevard maar dan anders, dus we kunnen nog wel een aantal activiteiten verzinnen denken we.

@friends and family, ons verjaardagkado was een prachtige beklimming over de brug zoals hierboven omschreven, tnx Guys!

Ps : reageren kan ook gewoon zonder in te loggen op : denensas2014.waarbenjij.nu

Tot snel, x sas en den

• 22 Mei 2014 - 16:07

Ellen:

Zo.... dat klinkt als een goed begin van de vakantie. Je kunt goed horen, dat jullie nu al super aan het genieten zijn. (behalve die jetlag dan......)
    Geniet lekker van de laid-back style!!!

Geniet ze!!

MEMSP

• 22 Mei 2014 - 16:29

Saskia Spierings:

Ja.......nu al jaloers!
    Geniet er van met volle teugen, maar daar kunnen jullie mij meer van leren als anders om.
    Groeten
    Jurgen

• 22 Mei 2014 - 20:50

Leo:

Hoi Sas (en Dennis),

leuk en goed om te lezen dat jullie supervakantie goed begonnen is! Geniet er van!!!

Ik ga jullie volgen (helaas virtueel, haha...)

Groetjes,

Leo

• 23 Mei 2014 - 21:55

Esther Verleg:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, ben heel benieuwd naar het volgende verslag

Groetjes Esther

• 24 Mei 2014 - 10:56

Diana :

Hey globetrotters ,

Zo te lezen al een goed begin van jullie avontuur, mooie foto's die een aardige impressie geven van hoe relaxed het is in Sydney. Ben benieuwd naar jullie volgende ervaring.
    Veel plezier , geniet ervan saampjes

Dikke kusss Ma

• 24 Mei 2014 - 13:06

Nicole:

Wauw, dat klinkt geweldig. Zeker een goed begin.\
    Geniet ervan.
    XXX Pat en Nicole